Az artrózis formái

A térd artrózisáról

ízületi gyulladás és reuma, mint kezelni kezelés svájc artrózis

A futás előnyeit senkinek sem kell bemutatni: erősíti az izmokat, növeli az erőnlétet, javítja a légzést és a térd artrózisáról keringést, szükség esetén segít csökkenteni vagy szinten tartani a testsúlyt, oldja a stresszt, elősegíti a jó alvást, és még hosszan sorolhatnánk. A futás azonban árthat is a térdnek, térdfájdalom és duzzanat alakulhat ki, ha nem megfelelő technikával, fokozatossággal, megfelelő talajon, illetve cipőben futunk.

az ízületi kezelések áttekintése miért fáj minden ízület éjjel?

A térdízületi porc károsodása, kopása, illetve súlyosabb esetben a térd artrózisa fele olyan gyakori a rendszeresen futóknál, mint például azoknál, akik nem végeznek intenzív mozgást. Köztudott az is, hogy a futás ízületi kopás szempontjából kíméletesebb, mint például a futball vagy a súlyemelés, ahol gyakoribb az artrózis. Kutatók ezt a különbséget annak tulajdonítják, hogy a futás közben több szinoviális, ízületi folyadék termelődik, ami mintegy keni, védi, tisztítja és táplálja a porc szövetét.

Ráadásul a futás egyenletesen terheli a térdízületet, erősíti a lábizmokat, miközben a futó nincs kitéve a gyakori irányváltások okozta sérüléseknek sem.

Lúdtalp, bütyök, kalapácsujj A térdizület alaki elváltozásával, felszíni pusztulásával, kopásával jár az idősebbeket érintő artrózis. Az elsődleges forma 60 év körül jelentkezik, mindkét nemet egyformán érinti. A betegség kezdetben az indulási, később terhelésre jelentkező térdkörüli fájdalomban, mozgáskorlátozottságban nyilvánul meg. Ezt megelőzheti, a gyulladásos, duzzadt, néha meleg tapintatú térd képe, ahol degeneratív ciszták Baker-ciszták utalhatnak a későbbi folyamat megjelenésére. Kialakulásának másodlagos hajlamosító, ún.

Amikor valóban árthat a futás A futás jelentősen terheli az ízületeket, különösen a térdet, a bokát és a lábfejet. A futók legalább kétharmada szenvedett már el élete során fájdalommal, duzzanattal járó térdsérülést. Ezt azonban nem a futás, mint mozgásforma jellegzetességei okozzák, hanem sokkal inkább a térd artrózisáról a hibák, amelyeket a futók elkövethetnek.

Gyakori megbetegedések

Bizony, árthat a futás, ha nem megfelelő bemelegítés után, ha nem arra alkalmas cipőben, ha rugalmatlan talajon például betonon végezzük, vagy ha nem tartjuk be a fokozatosság elvét, nem állítunk össze személyre szabott, betartható edzésprogramot. Nagyon fontos, hogy felfigyeljünk azokra a jelekre, amelyek valamilyen eltérésre, a térd artrózisáról láb kiegyensúlyozatlan súlyeloszlására, egyenlőtlen terhelésére utalnak, például boka- vagy harántsüllyedésre, esetleg a két láb közötti hosszeltérésre.

Ezeket tanácsos minél előbb kezelni, gyógyászati segédeszközzel korrigálni — és nem csak a futók esetében! Az is fontos, hogy, amennyiben fájdalmat, duzzanatot észlelünk, azokat vegyük komolyan!

A térdkopásról

Első a térd artrózisáról érdemes ilyenkor az edzés intenzitását csökkenteni, esetleg néhány napot kihagyni az edzésekből. Amennyiben nem történik javulás, vagy a tünetek ismét jelentkeznek, akkor mindenképpen forduljunk orvoshoz.

a térd artrózisáról lábízületek erősítésére szolgáló készítmények

Az ismétlődő jelleggel, krónikusan túlterhelt ízületben ugyanis létrejöhetnek nehezen kezelhető túlterheléses betegségek, vagy gyógyszerek az artrózisra nehezen visszafordítható elváltozások. Tippek a térdsérülések megelőzéséhez Ne csak fusson!

KÖNYVAJÁNLÓ

Legalább hetente egyszer szánjon időt más jellegű, a teljes izomrendszerét átmozgató, erősítő mozgásra is. Fontos az edzéssel terhelt izmok rugalmasságának megőrzése, az izmok passzív nyújtása, stretchingje.

Izomsorvadás a comb elülső és hátulsó izmain.

Forduljon szakemberhez! Az egyéni edzésterv összeállításához kérjen tanácsot személyi edzőtől, gyógytornásztól, szakorvostól!

Arthrózis (porckopás) tünetei és kezelése

Lassan, fokozatosan haladjon! Kerülje a túlerőltetést, arányosan emelje az edzések idejét és a megtett távot! Biztosítsa két edzés között a megfelelő pihenőidőt szervezete számára!

Szerezzen be jó futócipőt!

Mi okozhat vállfájdalmat? - A vállízületi artrózisról

A speciálisan futásra fejlesztett, a lábára tökéletesen illeszkedő cipő támasztja, védi a lábát, viselése csökkentheti a sérülésveszélyt. Ne maradjon el a bemelegítés és a nyújtás! Edzés a térd artrózisáról az izmok felkészítése, bemelegítése, majd utána a levezető nyújtás segít a sérülések elkerülésében.

Táplálkozzon megfelelően!

A térd gyógytornája Az ízületi betegségek sorában a térdízület artrózisa - gyakoriság szempontjából - a második helyen áll a csípőízület megbetegedései után. A térd alaki elváltozásával, porcpusztulásával, kopásával jár, amely kezdetben csak indítási, majd később terhelésre jelentkező térdkörüli fájdalomban, mozgás-korlátozottságban nyilvánul meg.

A futáshoz egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásra, elegendő mg kalciumbevitelre is szükség van.