A 10 leghatékonyabb házi gyógymód az ízületi gyulladás kezelésére

Enyhítse az ízületi fájdalmakat a szoptató anyáknál. A szoptatás alatti mozgás 10 legfontosabb szabálya | BENU Gyógyszertárak

Salonpas gél

A szülés alatt is nagy megterhelésnek van kitéve a gerinc, de a megpróbáltatások sora ez után sem ér véget. Cikkünkben annak jártunk utána, hogy mi okozza a fájdalmat, és az miként kezelhető, enyhíthető. A várandósság alatt a táguló méh megnyújtja, gyengíti a hasizmokat, megváltoztatja a testtartást, ezáltal jobban megterheli a gerincet.

Ízület stabilizáló torna

Az extra kilók még inkább igénybe veszik az izomzatot, az ízületeket. Ráadásul a hormonális változások következtében, nevezetesen egy relaxin nevű hormon termelődése miatt, az ízületek és a szalagok meglazulnak elsősorban a gerinc és a medenceöv érintkezésénél.

Ez szükségszerű, hiszen a táguló anyaméhnek hely kell.

enyhítse az ízületi fájdalmakat a szoptató anyáknál hogyan lehet megállítani a csípőízület gyulladását

Kellemetlen hatása viszont az, hogy a kismamák kevésbé érzik magukat stabilnak, állás, séta, ülés vagy épp fekvés közben. Enyhítse az ízületi fájdalmakat a szoptató anyáknál a problémák nem egyik napról a másikra alakulnak ki, ezért szülést követően sem egyik napról a másikra múlnak el, bármennyire is sürgetné azt a fájdalmakat elszenvedő kismama.

A vajúdás során további megterhelésnek van kitéve gerincünk.

Ízületi gyulladás: mit együnk és mit ne | BENU Gyógyszertárak

Akkor ugyanis olyan izmokat is használ a kismama, amelyet egyébként nem, és ennek csípő- és térdízületek ízületi gyulladása 2 fok elsősorban izomláz szerű érzést szülés után egy ideig még tapasztalhatja magán.

Szülés után a hátfájás leggyakoribb oka a szoptatáskor, a gyermek ringatásakor, emelésekor felvett helytelen testtartás. De az újszülött gondozásával járó stressz és kimerültség sem teszi lehetővé a pihenést, amely a gerincfájdalomból való felépülés egyik legfontosabb tényezője volna. Meddig tart a szülés utáni hátfájás?

A mell változásai terhesség alatt

Gyakori jelenség a szülést követő hátfájás. Ez általában néhány hónapon belül elmúlik, de a nők egy része hosszabb ideig is szenvedhet ettől a fájdalomtól.

Azok a kismamák, akiknek gerincproblémái voltak a szülés előtt vagy a várandósság alatt, nagy valószínűséggel a szülés után is fognak hátfájástól szenvedni, különösen akkor, ha a fájdalom mindvégig erős volt, vagy már a várandósság korai szakaszában elkezdődött. A túlsúly sajnos csak tovább növeli a kockázatot. Kezdjen el fokozatosan edzeni!

Az ízületi gyulladás tünetei és okai.

Lehetséges, hogy hátfájása miatt nem szívesen kezd bele a tornába, de higgye el, ez az, amire testének ilyenkor leginkább szüksége van. Az erősítő- és nyújtó gyakorlatok a leghasznosabbak. Ha valamelyik gyakorlat fájdalommal jár, vagy rosszul érzi magát közben, hagyja abba. Hallgasson a testére!

Ízületi gyulladás: mit (t)együnk és mit ne

Válasszon kíméletes mozgásformákat, mint például a gyaloglás! A séta szülés után rövid idővel biztonságosan elkezdhető.

  • Kenőcs térdízületeken és az árak
  • Terhesség és szoptatás alatti gerincfájdalom
  • A szoptatás alatti mozgás 10 legfontosabb szabálya | BENU Gyógyszertárak
  • Viber A fájdalom- és lázcsillapító, illetve gyulladáscsökkentő hatású gyógyszerek a leggyakrabban alkalmazott patikaszerek közé tartoznak.
  • 7 tipp a szülés utáni hátfájás enyhítésére - Gerinces:blog, a hátoldal
  • Zsibbadás a jobb oldali fájó ízületek
  • A szülés során pedig még komolyabb nyomás éri a gerinc ágyéki, keresztcsonti és farkcsonti régióját, ami forrása lehet az akut derékfájdalomnak, a gerincsérvnek vagy akár farokcsont törésnek.

Az első hetekben lassan sétáljon és csak rövid ideig. Később az úszás az egyik legjobb sport, amit választhat, ráadásul közben az ízületeket is tehermentesíti.

enyhítse az ízületi fájdalmakat a szoptató anyáknál

Végezzen gyengéd stretching- és jóga gyakorlatokat. Kerülje túlnyújtást vagy a túlságosan megerőltető gyakorlatokat.

Terhességi fájdalmak és egészségi problémák

A csodálatos medencebillentés… Amikortól a nőgyógyásza engedi, fokozatosan kezdje el erősíteni a hát- és a hasizmait. A medencebillentés például egy nagyon hasznos gyakorlat, és jó, ha a napi rutin része lesz: Feküdjön a hátára. A térdét hajlítsa be, a talpa maradjon a földön.

Lélegezzen mélyen, érezze, hogy minden egyes lélegzettel kitágul a hasa. Kilégzéskor döntse a farkcsontját a köldöke irányába, úgy, hogy közben a csípője a földön marad.

A szoptatás alatti mozgás 10 legfontosabb szabálya

Ez egy nagyon finom és apró mozgás. Amikor már nem tudja tovább dönteni a csípőjét, szorítsa össze farizmait, majd engedje el őket. Ismételje alkalommal. Ha császármetszéssel szült, várjon legalább hetet, amíg elkezdi ezt a gyakorlatot. Ügyeljen a megfelelő mozdulatokra, testtartásra!

Állás, séta és ülés közben is tudatosan ügyeljen a helyes testtartásra.

Szimpatika – A 10 leghatékonyabb házi gyógymód az ízületi gyulladás kezelésére

Kezdetben szoptatáskor minden kismama előregörnyed. Ez természetes, de idővel a gerince érdekében próbálja meg ekkor is megőrizni a helyes testtartást. Megkönnyítheti a dolgát, ha például egy zsámolyt tesz a talpa alá, karfás szoptatószéket használ, derekát párnákkal támasztja meg. Ha még így is fájdalmat érez, próbálja meg oldalfekvésben szoptatni a babát.

Az emelés művészete Kismamaként naponta több tucatszor kell majd lehajolnia és  megemelnie valamit.

A szoptatás alatt szedhető fájdalom- és lázcsillapítók

Ilyenkor mindig hajlítsa be a térdét, vagy guggoljon le, a lényeg, hogy a dereka egyenes maradjon. Nehéz dolgokat pedig egyáltalán ne emelgessen a korai időszakban.

A fájdalom enyhítésében nagy segítség lehet egy meleg fürdő, vagy pakolás, amely segíthet ellazítani az izmokat az érintett területen. Ha a meleg nem segít, enyhítse az ízületi fájdalmakat a szoptató anyáknál ki a hidegzselét, van, akinek pont a hideg enyhíti a fájdalmát.

A masszázs ugyancsak hasznos módszer az izmok ellazításában. Ideiglenesen megnyugtatja a feszült vállat, deréktáji izmokat.

enyhítse az ízületi fájdalmakat a szoptató anyáknál hogyan kell kezelni, ha a lábak ízületei fájnak

Szabaduljon meg mielőbb a túlsúlytól! Amennyiben maradtak plusz kilói, különösen figyeljen a napi tornára és sétára, és emellett óvatosan kezdjen el diétázni is. A fehérjedús táplálkozásnak köszönhetően az izomzata is hamarabb megerősödik majd.